Sabtu, 24 November 2012

Trik FB - Update status dengan gadjet pilihan anda


Mungkin sudah ramai yang menggunakan kemudahan teknologi terkini untuk mengupdate status di facebook. Tak kira dimana korang berada. Contohnya menggunakan iPhone 3Gs, blackberry untuk mengupdate status. Tapi aku pasti ramai yang masih belum memliki gadjet-gadjet tersebut dan hari ini aku nak berkongsi satu benda yang mungkin boleh dianggap istimewa untuk korang.
PAPARAN PENUH

Haa,dekat status fb aku dah pernah update via public phone..HAHA.ada jugak yang kawan-kawan aku yang tertanya-tanya dan aku berjaya menipu mereka.sorry yea kawan-kawan..hehe..Benda yang aku maksudkan adalah Funny Facebook yang membolehkan pengguna facebook update status dengan pelbagai device.okey,meh nak ajar korang sumer!

Ikut step dibawah yea:

1. Klik pada logo FunnyFacebook kat bawah ni ataupun DISINI



2. Selepas itu, korang bolehlah pilih pelbagai jenis gadjet ataupun apa jer yang korang nk update kat fb tu. Yang nak create sendiri korang boleh create device sendiri..ada anak panah yang aku buat kat bawah tu..Tapi yang nak buat device sendiri kena register dulu.


3. Seterusnya, kalo yang tak nak create device baru korang boleh terus click gadjet yang sesuai dan akan kuar macam kat bawah ni.



4. Selepas korang click 'Update via public phone' ada pop-up akan kuar spt gmbar kat bawah ni..*kalau ada yang tak kuar pop-up tu korang tak payah tunggu lagi..maybe user yang buat device tu tak letak link connect url kat device mereka. Dekat kotak kosong tu korang tulis lah apa yang korang nak post!senang kan?Selamat Mencuba!


p/s: Kepada yang nk create device sendiri korang perlu register dulu yaa!

0 komentar:

Posting Komentar

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Created By Hafis JF